Szürreális kalandnak nézünk elébe.
A populáris kultúrával foglalkozó Entertainment Weekly legújabb száma WandaVision-címlappal, új képekkel, valamint egy hosszabb lélegzetvételű, online is megjelentetett beszámolóval debütált a Marvel várhatóan decemberben érkező minisorozatával kapcsolatban. Az alábbiakban összefoglaltuk a lap terjedelmes írását, természetesen a friss képekkel körítve.
A szóban forgó írás alapján összesen hat órás élményre érdemes készülni, ami rengeteg inspirációt merített a közkedvelt televíziós vígjátékokból, az ötvenes évek klasszikusaitól egészen a kilencvenes évek családi műsoraiig. A legelső epizód rögtön a századközepi sitcomok hangulatát fogja megidézni, méghozzá olyan módon, hogy a fekete-fehér jeleneteket élő stúdióközönség előtt vették fel – mondani sem kell, a jelenlévőkkel igen szigorú titoktartási szerződéseket íratott alá a gyártó. A stábtagok ötvenes éveket idéző ruhákban flangáltak a forgatáson, és korabeli lencsékkel, illetve világítással végezték a felvételeket olyan klasszikusokat alapulvéve, mint a Bewitched vagy a Jeannie, a háziszellem. Ha pedig Vízió megszokott gesztenyebarna bőre nem mutatott jól a szürke színárnyalatban, egyszerűen átfestették kékre.
A címszereplőket alakító Elizabeth Olsen és Paul Bettany úgy gyakorolták, hogy mikor kell belépni egy adott jelenetbe, vagy éppen elhagyni azt, mintha egy színpadi előadásra készültek volna. Kezdetben mindketten rémisztőnek találták a stúdióközönség előtti alakítást, az első kuncogásoknál azonban jött a váratlan felismerés, hogy mindeddig pályát tévesztettek. "Őrületes volt" – mondja Olsen nevetve. "Egyúttal kissé meta is a saját életemet figyelembe véve, mert gyerekként gyakran látogattam hasonló forgatásokat, amikor a nővéreim a Bír-lakban szerepeltek.” Bettany jókedvűen hozzátette: "Nem tudtam másra gondolni, minthogy elbaltáztam az egész életemet. Mindvégig sitcomokat kellett volna forgatnom."
Jelen állás szerint a WandaVision fogja megnyitni a Marvel Moziverzum új korszakának számító negyedik fázisát, ám az eredeti menetrend egészen másképp nézett ki. Miután a 2019-es Bosszúállók: Végjátékkal lezárult a Végtelen-szága, 2020-ban a Fekete Özveggyel indult volna a következő fázis, amit aztán a Disney+-ra készülő Sólyom és a Tél Katonájával, valamint az Örökkévalókkal folytatott volna a stúdió. Mint ismeretes, a koronavírus-járvány alaposan felforgatta ezeket a terveket, és mivel valamennyi produkció közül a WandaVision állt legközelebb a befejezéshez, végül ez lesz az, ami elsőként felkerül a Disney+ kínálatába ezen a télen.
Persze a Marvel Moziverzumról tudjuk jól, hogy egy filmről filmre alaposan megtervezett gépezet, melynek darabjai oda-vissza utalnak egymás történéseire – ezért is okozhat meglepetést, hogy a WandaVision képes lesz működni a negyedik fázis nyitójaként anélkül, hogy bármit elspoilerezne. Más szemmel nézve viszont nem is lehetne megfelelőbb indítás a tévés produkciók tekintetében egy olyan sorozat, ami bizonyos értelemben maga is a tévéről szól. "A sorozat szerelmeslevél a televízió aranykorához" – magyarázza Jac Schaeffer vezető író. "Tisztelettel adózunk az előttünk lévő sorozatoknak és a közreműködőiknek, miközben egyszerre új területeket is megpróbálunk kitaposni."
A Disney bő két évvel ezelőtt bízta meg a Marvel kreatív csapatát új projektek kidolgozásával, amelyek a hamarosan induló streaming szolgáltatás kínálatát erősíthetnék. Habár a Marvel már korábban is aratott sikereket a kisképernyőn, legyen szó a Netflix vagy éppen az ABC produkcióiról, de ezeket a sorozatokat immáron teljes egészében a játékfilmekért is felelős stúdió készíti, szóval a mozikba szánt alkotásokkal is jóval szorosabbra fűzhetik a kapcsolatot. Kevin Feige elmondása szerint ez a lehetőség mindenkiből kihozta a legjobbat, hiszen most egy új médiumban, a korábbiaktól eltérő struktúrával és történetmeséléssel lehetett dolgozni.
Maga Feige volt az is, aki előállt a Wanda Maximoff és Vízió karaktereit egy külvárosi fantáziavilágban összeterelő sorozat ötletével. A Marvel stúdió elnökéről ugyanis tudni kell, hogy hatalmas sitcom rajongóként a Nick at Nite műsorain nőtt fel, és szokásává vált a munkanap megkezdése előtt a MeTV ismétléseit nézni. Feige a Fekete Özvegyen és a Marvel Kapitányon is dolgozó Schaeffert választotta a sorozat vezető írójaként, míg a rendezői székbe az a Matt Shakman került, aki amellett, hogy többek között Trónok harcát és Fargót is vezényelt korábban, gyerekként szerepelt a Just the Ten of Us című sitcomban. Valami hasonló elegyre kell számítani a WandaVisiontől is.
Olsen számára, aki a 2015-ös Bosszúállók: Ultron korával csatlakozott az MCU-hoz, a sorozat lehetőséget teremtett Wanda múltjának feltárására, továbbá arra, hogy megfelelően kiaknázzák a telekinetikus képességeit. A műsorral kapcsolatos kezdeti beszélgetésekben Feige konkrét képregénysorozatok említésével keltette fel a színésznő kíváncsiságát, noha ezeket a címeket érthető módon nem nevezte meg az interjúban. "Ez a sorozat volt az eddigi legnagyobb ajándékom a Marveltől. Ezúttal kizárólag Wandára összpontosíthattam, mintsem arra, hogy hogyan éli meg a másokkal történteket." A széria híre még nagyobb meglepetésként érte Bettanyt, aki miután kétszer is elhalálozott a Végtelen háborúban, arra számított, hogy a Marvel elbúcsúzni akar tőle, amikor behívták a stúdió székházába.
A Végjáték eseményei után játszódó sorozat kezdetén Skarlát Boszorkány és az android egy Westview névre hallgató idilli kisvárosban élnek házastársakként, mialatt a két szuperhős próbálja titokban tartani a képességeit. Az ifjú házasoknak ugyanakkor rá kell döbbennie az évtizedek, valamint az ezzel párhuzamosan váltakozó sitcom érák során, hogy az életük nem is annyira fenékig tejfel, mint amilyennek kívülről tűnhet, mi több, szép lassan beköszönt a pleasantaville-i/twin peakses valóság.
Westview új arcokat is bemutat majd: Kathryn Hahn egy kíváncsiskodó szomszéd, Agnes szerepében csatlakozott a szériához, aki előszeretettel üti bele az orrát Wanda és Vízió életébe. A szintén újonc Teyonah Parris a Marvel Kapitányban szereplő Monica Rambeau felnőtt verzióját fogja alakítani, az alkotók ugyanakkor szűkszavúan nyilatkoztak azzal kapcsolatban, hogy ő pontosan miként is kerül képbe a WandaVisionben. A karakter története mindenesetre régre nyúlik vissza a képregényekben, ahol az első női fekete Bosszúangyalként sokszor küzdött Wandával és Vízióval vállvetve.
Ideális esetben a Marvel azt szeretné, ha a WandaVision egy hosszú életű tévés dinasztia "pilot epizódja" lenne, a stúdió ugyanis már keményen dolgozik hét további műsoron, amelyek mindegyike kapcsolódni fog korábbi és jövőbeli mozifilmekhez. Feige elmondása szerint a WandaVision a Doctor Strage 2022-re ütemezett második részéhez kapcsolódik szorosan, melyben Olsen Skarlát Boszorkánya kulcsszerepet tölt majd be a Benedict Cumberbatch megformálta mágus oldalán. A pandémia okozta kavarodással a stúdió kiemelten ügyel arra is, hogy kreatív szempontból továbbra is műdödőképes legyen az MCU narratívája.
Egyelőre azonban Feige annyit remél, hogy a rajongókat beszippantja majd a WandaVision ezzel a külvárosi komédia jellegével, hasonlóképpen, mint ahogyan a The Mandalorian a messzi-messzi galaxis egyik legkellemesebb meglepetése volt az utóbbi évekből. "Ha még egyiket sem láttad a filmekből és csupán belecsöppennél ebbe a furcsaságba, mert szereted a The Dick Van Dyke Show-t, akkor is működni fog. De ha nyomon követted mind a 23 filmünket, és ezzel a szokásoddal a negyedik fázisnál sem hagynál fel, akkor valódi kincsesbánya lesz számodra a WandaVision."
A WandaVision a következő hónapban debütálhat a Disney+-on.
(forrás: EW)
Ha tetszett a cikk és nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb hírekről, kövessetek minket a Facebookon is!