A Pókember-képregények nem túl ismert alakját helyezné középpontba a stúdió.
A Sony Pókverzuma részéről eddig is volt pár bejelentés, melyek kapcsán mindenki csak a fejét vakarta. A napokban például ismét szárnyra kaptak a hírek az előkészületben levő Madame Necc-filmről, de a stúdió máris egy újabb női hősre koncentráló produkció fejlesztésébe vágott bele, melynek forgatókönyvét a DC Arrowverse egyik atyja, Marc Guggenheim írja meg.
Ehhez egyébként számos kézenfekvő karakter állt volna a rendelkezésükre, így például Póknő, Fekete Macska, Silver Sable vagy Pók-Gwen, akik mind jól ismert és kedvelt figurák a Marvel-rajongók körében. A stúdió választása azonban nem rájuk, hanem Jackpotra esett. Hogy kire? A kérdés jogos, ugyanis ez a név még az elszánt képregénygyűjtők körében sem mond igazán sokat.
A 2007-ben bemutatkozó figurának ehhez képest elég kacifántos története van. Az akkor már állapotos Sara Ehret laborasszisztensként dolgozott egy Parkinson-kór ellen kifejlesztett kísérleti vakcinán, ám a szer megfertőzte őt, és egy időre kómába esett. Miután felépült, életet adott a kislányának, majd egy nap a férjével és a babával Pókember és egy szuperbűnöző csetepatéjának kellős közepébe kerültek. A rájuk zuhanó törmelék végzett volna velük, ám Sara az emberfeletti erejével megmentette a családját. Ekkor ébredt rá, hogy a fertőzés különleges képességekkel ruházta fel őt. Jackpot néven szuperhőssé vált, ám nehezére esett összeegyeztetni a családi életet a bűnüldözéssel. Ezért úgy döntött, hogy a titulust átadja egy Alana Jobson nevű, mutáns növekedési hormonnal felerősített nőnek, aki viszont meghalt egy akció során. A bűntudattól vezérelve Sara így tovább folytatta pályafutását, mint az eredeti Jackpot.
Jackpot, saját minisorozatának borítóján, melyet maga Marc Guggenheim írt.
A forgatókönyvet író Marc Guggenheim központi szerepet játszott a CW csatorna DC-sorozatokból álló (A zöld íjász, A holnap legendái, Supergirl…) univerzumának felépítésében. Emellett más népszerű TV-műsorokban is közreműködött, beleértve az Esküdt ellenségeket, a Miami helyszínelőket és a Jack & Bobby-t. Guggenheimet képregényíróként is ismerhetik a rajongók. Többek között dolgozott az Aquamanen és A Hihetetlen Pókemberen, de ő felelt Jackpot háromrészes minisorozatáért is. Így nem olyan meglepő, hogy pont nála landolt a munka.
Habár szólófilmet adni Jackpotnak kicsit sem tűnik ésszerű lépésnek, tekintve, hogy ezen a ponton elég nehéz újdonságot felmutatni, valahol érthető, mire gondolhattak a Sonynál. Míg például Póknő túlságosan is hasonlít Fekete Özvegyre, Fekete Macska pedig kvázi a DC Macskanője pepitában, Sara egy szuperhős-anyuka, amire még nem nagyon volt példa korábban. Ez a koncepció így mindenképp hozna némi újdonságot a zsánerbe. Pókember esetében a rajongók azért is tudtak jól azonosulni a figurával, mert a szuperbűnözők mellett olyan hétköznapi problémákkal is meg kellett birkóznia, mint az albérlet kifizetése vagy a magánéletének rendbetétele. Hasonlóan érdekes lehetne egy olyan szuperhőst látni, aki egyben az anyaság nehézségeivel is küzd.
Jackpottal kapcsolatban azt is érdemes tudni, hogy amikor először jelent meg a képregényben, az írók egy ideig azzal vezették félre az olvasókat, hogy talán Pókember szerelme, Mary Jane Watson rejtőzik az álarc alatt. Már a karakter neve is MJ híres bemutatkozó szövegére utal: "Face it, tiger… you just hit the jackpot!". Így tehát benne van a pakliban, hogy a filmben ehhez az elképzeléshez térnének vissza, és ilyen módon Zendayát léptetnék elő szuperhőssé.
(forrás: Deadline)
Ha tetszett a cikk és nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb hírekről, kövessetek minket a Facebookon is!