Edward Norton két sötét hangvételű Hihetetlen Hulk-filmet akart elkészíteni

2019. október 13. - Marvel Magyarország

Hosszú, sötét, komoly hangvételű alkotások A sötét lovag mintájára.

roadtoiw-2.jpg

Megosztó értékelésekkel és mindössze 263 millió dolláros bevétellel az Edward Norton főszereplésével készült A hihetetlen Hulk kakukktojásnak számít a Marvel javarészt rendkívül sikeres filmjei között. Norton részt vett Zak Penn forgatókönyvének újraírásában, azonban a hangulattal és narratívával kapcsolatos vágyai sajnos kicsúsztak a keze közül. A színész most a The New York Timesnak mesélt a tapasztalatairól, ahol két korábbi Hulk-film terveiről rántotta le a leplet, melyek Christopher Nolan méltán híres A sötét lovag trilógiájának tónusát kölcsönözték volna. Norton azt mondta, a stúdió először nagyon jól fogadta az ötletét, míg nem később visszadobta.

„Imádtam a Hulk-képregényeket, mitikusnak tartottam őket. Ugyanolyan feldolgozást képzeltem el, mint amit Chris Nolan csinált Batmannel: hosszú, sötét és komoly alkotásokat” – magyarázta Norton. „Ha volt valami, amiből kinéztem volna, hogy benne van ugyanez a potenciál, akkor az a Hulk. Maga volt a Prométheusz-mítosz. Felvázoltam egy két filmen átívelő történetet: az eredetsztorit és magát Hulkot mint a tudatos álmodót, egy olyan fickót, aki képes megbirkózni a kihívásokkal. Először azt mondták: »Pontosan ez kell nekünk!«. Aztán kiderült, pont nem ez kellett nekik. De jól éreztem magam a forgatásokon, jól kijöttem Kevin Feige-vel.”

A hihetetlen Hulk 2008 júniusában érkezett a mozikba, egy hónappal az első Vasember megjelenése után, amely a Hulkkal ellentétben jóval pozitívabb kritikákat és masszív bevételt produkált. A zöld behemót kalandját övező fogadtatás kissé baljós árnyakat vetett Feige univerzumépítős terveire, ráadásul Nortonnal különféle nézeteltérések alakultak ki, így a Bosszúállókra színészt váltottak, és Mark Ruffalót szerződtették Bruce Banner eljátszására. A Marvel akkor így nyilatkozott: „Döntésünk semmiképpen sem pénzügyi szempontból született, hanem inkább egy olyan színész iránti szükségből, aki megtestesíti azt a kreatív és együttműködő szellemet, amelyet a többi velünk dolgozó színész is.”

„Igen, ez ócska volt” – emlékezett vissza Norton. „Ezzel csak a brandet védték, vagy valami ilyesmi. Összességében nem érdekelte őket, hogy hosszú, sötét és komoly legyen. De nem számít.” Nortan még a következőt is hozzátette: „Voltak bíztató megbeszélések a filmekkel kapcsolatban, de megnéztük, mennyi időt is ölelt volna ez fel, és erre nem voltam hajlandó. Őszintén, én több pénzt kértem volna, mint amennyit adni akartak. De elsősorban nem emiatt nem akartam megcsinálni egy másik Hulk-filmet… Kevinnek volt egy megvalósítható ötlete, és ez figyelemre méltó volt. Csak nem azzal a tónussal és témákkal operált, aminek az elkészítésére időt áldoztam volna.”

(forrás: IndieWire, The New York Times)

Ha tetszett a cikk és nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb hírekről, kövessetek minket a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://marvelmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr1215220618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása